Za co kocham góry vol 1 Corna Trentapassi

by - czwartek, 27 kwietnia 2017 05:49

Mam to szczęście, że mieszkam w otoczeniu gór i codziennie mogę napawać się ich widokiem. Są takie....majestatyczne! A po zmroku wyglądają po prostu nieziemsko. Przy każdej nadarzającej się okazji planuję nasze większe i mniejsze wyprawy. Nie jestem jakimś wybitnym i regularnym górołazem a ostatnio wyszłam totalnie z formy.... ALE dysząc i sapiąc dochodzę do wyznaczonych celów.
Widok z Corna Trentapassi na jezioro Iseo i Monte Isolę.
Od dawien dawna powtarzałam sobie, że chcę wejść na górę, którą widzę z okna w mojej kuchni - Corna Trentapassi (1248 m.n.p.m.). Urzekła mnie swoją formą plus fajnie jest zaliczać pobliskie szczyty. A do tego obiło mi się o uszy, że rozpościera się z niej magiczna panorama na nasze jezioro Iseo.


Widok na Corna z mojego balkonu.


Po wstępnym wybadaniu tematu okazało się, że możemy spokojnie dojść na Corna...z samego Pisogne ruszając z naszego podwórka. Wyprawa trwałaby co najmniej trzy godziny. Pamiętając o braku formy i ograniczeniu czasowym, podjechaliśmy do Zone (gdzie możecie zobaczyć słynne Piramidi) i skróciliśmy wędrówkę do godziny z hakiem. Nie wiem jak funkcjonuje to w innych częściach Włoch, ale u nas szlaki górskie są oznaczone jako-tako i trzeba często domyślać się w którą stronę lepiej iść.  Na dzień dobry wypytaliśmy się o szczegóły trasy innych bardziej doświadczonych osób, które spotkaliśmy na parkingu a potem ruszyliśmy pod górę. Wędrówka była przyjemna, idealna na niedzielny, kwietniowy poranek. A widok z samego szczytu był po prostu bajkowy. Mogliśmy podziwiać jezioro Iseo z Monte Isolą a po drugiej stronie początek doliny Valle Camonica. Kto z Was uwielbia góry i szuka takich perełek, niech śmiało dopisze Corna Trentapassi na swoją listę MUST SEE.



Widok z Corna na początek doliny Valle Camonica,




Mała ciekawostka. Nazwa Corna Trentapassi powstała w wyniku błędnej italianizacji lokalnej nazwy Trè Tapàs. Toponim odnosi się do trzech wzniesień (czyli w skrócie do formy góry), które położone są w paśmie Corna Trentapassi. Nie ma tutaj żadnego powiązania z trzydziestoma krokami (trenta - trzydzieści, passi - kroki).


mg

You May Also Like

0 komentarze